Publicat de: Oxana | Octombrie 12, 2009

Curs de Istorie a Sucevei pentru bobocii basarabeni

lectieÎntr-un mediu mai puţin formal, Grupul de Iniţiativă al Românilor din Basarabia, a dat start astăzi seriei de cursuri de cunoaştere a istoriei locale, iniţiere în politologie, sociologie şi mass media la care au participat aproximatv 35 studenţi basarabeni, majoritatea fiind de anul I. Primul curs a fost dedicat istoriei Sucevei şi a Bucovinei, avându-l ca moderator pe Florin Pintescu, şeful catedrei de Istorie şi Relaţii Internaţionale din cadrul Universităţii „Ştefan cel Mare”.

Câteva păreri al celor prezenţi :

dorinVery fine… chiar mi-a plăcut, deoarece mi-am împrospătat cunoştinţele istorice, multe lucruri interesante despre Suceava şi Bucovina.  Mâine promit să fiu mai punctual. 🙂 ”                                                                                                       Dorin Clipa, Facultatea de Ştiinţe Economice şi Administraţie Publică

SDC17753Păcat că nu toată lumea cunoaşte istoria, iar alţii o interpretează greşit, ori în folosul său. Avem aceeaşi istorie, suntem un singur unit şi puternic popor, care a luptat mereu cu capul sus. Reactualizarea şi prezentarea adevărată a trecutului, e un lucru primordial pentru că fără aceasta se va pierde în timp cel mai mare tezaur- spiritul românesc, ce trăieşte în fiecare din noi.

Anna Moldovan, Facultatea de Litere şi Ştiinţe ale Comunicării

mirceaCunoaşterea istoriei, trecutului devine o dată cu trecerea timpului un lucru indispensabil omului modern. Trecutul este lucrul care ne defineşte şi în acelaşi timp trecutul ne-a modelat în personalităţile care suntem acum, fie ca individualităţi sau chiar ca popor, dacă privim dintr-un ansamblu mai larg.

Mircea Iurcu, Facultatea de Ştiinţe Economice şi Administraţie Publică

marianaCe să zic? Cred că a fost un curs destul de util, mai ales pentru basarabenii care studiază la Suceava. E un lucru foarte important să cunoşti măcar cît de puţin din trecutul măreţului oraş.

Mariana Rusnac, Facultatea de Istorie şi Geografie

sanduIdee  reusita  a G.I.R.B.-ului de a face o astfel de acţiune, interesantă mai ales pentru „bobocii” noştri şi nu mai puţin interesantă pentru noi. Bravo baieţi şi fete pentru această iniţiativă

Cebanu Alexandr, Facultatea de Ştiinţe Economice şi Administraţie Publică

cristina„Cum s-a şi spus suntem generaţia care are nevoie să cunoască. Generaţia care are spiritul cunoaşterii, dar care mai puţin citeşte. Cred că acest curs pe lîngă informaţia oferită a trezit în noi, sau în  mine personal, dorinţa de a merge la sursă şi de-a cunoaşte şi mai mult.”

Cristina Mîrza, Facultatea de Litere şi Ştiinţe ale Comunicării

atenti

Responses

  1. Bravo, băieţi! Înainte! 😉

  2. da, faina kestie, doar k nu imi amintesc s fi fost anuntzati mai multi studenti si kear si liceeni despre asta, k sigur erau mai multi doritori

  3. Ohooo, Marianao Rusnac. Tare! Felicitări! Moare Kef-ul mă! 😉

  4. tanea,
    am anunţat pe toată lumea, dar am dat prioritate la cursuri celor de anul I.

  5. Pentru cei care sunt mai pretini cu calculatorul intrati la urmatorul link http://www.bucovinatv.ro/index.php?page=categ&cat=9 si veti gasi seria de emisiuni despre Istoria Sucevei moderata de Botezatu si la care au fost invitati oameni din usv, de la muzeu si de la directia de cultura, culte si patrimoniu

  6. Cred ca rar de tot poti asculta timp de 2 ore un curs de istorie si sa nu-ti para plictisitor hmmm..ieri s-a reusit 🙂

  7. cum au avut prioritate anu I? sandu e anu II nu? trebuia s anuntzatzi pe mail cum faceti deobicei. atunci knd atzi fost sa donati sange la fel nu atzi spus nika, am aflat dupa aia knd ai postat pozele. nu mi se pare corect deloc

  8. vad din poza k este si sandu si alex si oxana si multi altii kre nu is deloc anu I

  9. ma simt flatat(ma cunoaste lumea :D) insa daca nu eram noi-alex,oxana,idispensabil petru,bobocii nu stiau unde sa ajunga!astfel noi i-am ajutat si i-am indrumat

  10. si in plus sa recunoastem locurile erau limitate,iar boboci avem f multi!stimati colegi si prieteni va rog sa nu va suparati!incercam sa ii antrenam in activitati pe toti pe parcursul anului!!!ms pt intelegere!!!!

  11. Tanea… nu te intrista ieri a fost abia primul curs, eu te invit sa participi la restul care au ramas incepand cu ziua de azi pana vineri, in Music Pub(langa redactia Crai Nou). Te asteptam.

  12. A fost bine, mi-a placut enorm de mult.
    De mai mult timp am avut intentia sa mai rasfoiesc si eu cartile de istorie, acum am marea ocazie sa-mi amintesc multe lucruri ce ma privesc si ne privesc pe toti.
    Noi suntem parte din istorie, facem istorie si deci neaparat trebuie sa si o cunoastem.
    Eu neaparat voi citi cartile recomandate de dnul Florin Pintescu, sper sa le gasesc si la biblioteca.
    Ne vedem deseara!!!

  13. să vedem deseară, pe ploaia asta, câţi pariticipanţi vor fi 🙂
    cei care n-au fost la cursul de ieri, pot recupera în zilele următoare, cu toate că deja nu se va mai vorbi despre istoria Sucevei, dar oricum vor fi multe alte lucruri interesante

  14. Hey a fost super interesant cursul de ieri! Super impresionata!Ma asteptam sa fiu plic dupa aia dar mi-am facut chiar si notite super mandra :D. Sper sa nu le fie frica de ploaie la ceilalti si sa mergem si azi la cursuri. P.S. ROG MULT SA MA ANUNTE SI PE MINE CINEVA CU TOATE CA AM SCAPAT PETRECEREA SI NU MI-A PICAT BINE CA AM AFLAT DUPA CE SA PETRECUT SI SA POSTEZ COMENTARII. Ms pentru intelegere. Nice day 🙂

  15. petru mc de invitatzie, da dak ziceai si la ce ora era o kestie………

  16. tanea,
    păcat că n-ai fost azi, a fost un curs tare interesant. credeam că nu vor veni mulţi pe ploaia de astăzi, dar m-am înşelat.

    mâine va fi un curs de politologie, tot în mansarda de la Music Pub, la ora 19 00.
    te aşteptăm

  17. mansarda? nu staim k music pub are mansarda……….da las k va gasesc eu maine

  18. ma bucur pt ca am cunoscut niste oameni simpli interesanti, prietenosi, si inteligenti care sunt basarabeni!BRAVO GIRB!!!!


Lasă un răspuns

Categorii

